دسته‌بندی نشده

ظروف چینی میبد مروارید

ظروف چینی میبد مروارید

برای آشنایی بیشتر با ظروف چینی میبد مروارید با دی جی می همراه باشید.

تاریخچه شرکت تولید کننده ظروف چینی میبد مروارید

شرکت میبد مروارید از سال 1366در امر تولید چینی سنتی بانقوش زیر لعابی شروع به فعالیت کرده است.این شرکت به علت قدمت هفت هزار ساله سفال و سرامیک درمیبد به ایجاد نقوش قدیمی برروی چینی پرسلان پرداخته است که همه محصولات به صورت دستی تولید و نقش میگردد.

چینی میبد مروارید از برندهای معتبر و معروف تولید چینی سنتی در خاورمیانه میباشد که درسال 66 بامدیریت آقای زارع تاسیس شده است.لازم به ذکراست که این کارگاه به علت مرغوبیت ،تنوع و ظرافتی که در محصولات خود داشته است گسترش پیداکرده و هم اکنون یکی از کارگاه های بزرگ درزمینه تولید را ازآن خود کرده است.

ویژگی های ظروف چینی میبد مروارید

ظروف چینی میبد مروارید در طرحها و اشکال مختلف بیضی دایره مستطیل مربع و چندضلعی می باشند که رنگ زمینه این ظروف سفید است و روی آن طرحهای هندسی وشطرنجی بارنگ های آبی قهوه ای و سبز نقاشی شده است.

ظروف چینی میبد مروارید در نقش و نگارهای زیبا و متنوعی از سوی شرکت میبد مروارید به علاقمندان عرضه میشود طرحهایی زیبا و اصیل که معروفترین آنها نقش خورشید خانم،نقش مرغک و ماهی میباشد که هرکدام از نقوش داستانی را در دل خود نهفته دارند.

این ظروف قابل استفاده در آشپزخانه،فر،ماکرویو و ماشین ظرفشویی میباشند و به دلیل دمای پخت بالا که حدود1400 درجه میباشد عاری از هرگونه مواد سمی مانند سرب میباشند. لازم به ذکر است که این ظروف هیچ گونه مواد سمی و مضری ندارند و در شستشوی آنها بهتراست از سفید کننده و اجسام خشن مانند سیم ظرفشویی استفاده نشود. ویژگی مهم چینی میبد مروارید درجه پخت آن(1400)می باشد که باعث شده ظروف سنگین و بادوام باشند و با سرد و گرم شدن به راحتی نمی شکنند.

زیبایی و متنوع بودن ظروف چینی میبد مروارید باعث شده است که در رستورانهای سنتی و مشهور از این برند برای سرو غذا استفاده کنند.

مراحل تولید ظروف چینی میبد مروارید

ظروف چینی میبد مروارید پس از پخت اول در کوره بادمای 1000 درجه،رنگهای لعابی به شیوه غوطه وری و سپس نقاشی باقلمو دوباره با دمای 1400 درجه درکوره حرارت میبیند که این مرحله باعث تمایز و ویژگی منحصر به فرد این ظروف می باشد. اگر بخواهیم فرآیند دقیق  تولید ظروف چینی میبد مروارید را بیان کنیم به طور کلی میتوان نوشت:

1.آماده سازی مواد اولیه 2.آماده سازی دوغاب 3.ریخته گری 4.خشک کردن5.قالب سازی6.پخت بیسکوییت 7. لعاب زنی 8.ساخت دوغاب9.فیلتر پرس 10.اکسترود کردن 11.فرم دهی پرس 12.پخت لعاب13.دکور ورزی 14.پخت دکور 15.درجه بندی 16.بسته بندی.

نقشهای ظروف چینی میبد مروارید

نقشهای به کاررفته در ظروف چینی میبد مروارید عبارتند از :

1 – نقش شطرنجی 

نقش شطرنجی یکی از پرطرفدارترین نقشهای سنتی میباشد. این نقش از رنگهای ابی وقهوه ای با زمینه سفید تشکیل شده است که به صورت مربعهایی نقاشی میشوند

ظروف چینی میبدمروارید

فروشگاه اینترنت دیجی می فروش ظروف چینی میبد مروارید

2-نقش مرغی رنگی

این نقش یکی از رنگی ترین نقشهای سنتی چینی میبد مروارید است ودارای جذابیت خاصی میباشد که علاقه مندان زیادی دارد.نقش مرغی رنگی دارای تنوع رنگی بالا است.

عمده رنگ مصرفی درنقش مرغی رنگی ابی پررنگ -ابی کم رنگ – سبز و قرمز است که روی ظروف سنتی میبد مروارید با دست مرغهایی نقاشی کشیده ورنگ امیزی میشوند که در مرکز هر ظرف سنتی سه مرغ نقاشی میشوند.

چینی میبد مروارید

فروشگاه اینترنتی دیجی می

3-نقش مرغی ساده

یکی دیگر از نقشهای سنتی نقش مرغی ساده یا نقش مرغی ابی میباشد. این نقش سنتی از نقاشی مرغهایی به رنگ ابی میباشد که روی ظروف سنتی کشیده میشوند وزیبایی خاص خود را دارند.

چینی میبدمروارید

فروشگاه اینترنتی دیجی می فروش کلیه محصولات چینی میبد مروارید

4- نقش خورشیدی

نقش خورشیدی یا همان نقش مرغی رنگی خورشیدی میباشد که در اطراف ظروف سنتی بوسیله مرغهای رنگی نقاشی می شود ودر مرکز ووسط ظروف خورشید نقاشی میشود که نقش خورشید خانم سمبل افتاب کویر میباشد

چینی میبد مروارید

5-نقش گلی

نقش گلی یا گلدار نیز یکی از نقش های سنتی ظروف چینی میبد مروارید میباشد که ازگلهایی ابی رنگ با برگهایی سبز رنگ با زمینه سفید نقاشی شده است .

6- نقش پتویی

نقش پتویی نیز از نقوش سنتی میباشد که در رنگ امیزی ظروف سنتی از جمله ظروف چینی میبدمروارید استفاده میشود

گلهایی که نقاشی می شوند ابی رنگ هستند .رنگ ابی یکی از پرکاربردترین رنگها در نقاشی ظروف سنتی میباشد

چینی میبد مروارید

فروشگاه اینترنتی دیجی می

7 _نقش شویدی

نقش شویدی یکی از شلوغترین نقوش میباشد که ار رنگهای مختلف مانند سبز – ابی – زرد – قهوه ای وقرمز تشکیل شده است . نقش شویدی  نیز مشتریان خاص خود رادارا میباشداما از نقش شطرنجی ونقشهای سنتی دیگر طرفداران کمتری دارد

چینی میبد مروارید

فروشگاه اینترنتی دیجی می

8-  نقش زیلویی

نقش زیلویی برگرفته از نقش سنتی زیلوی میبد میباشد .زیلو یکی ازفرشهای سنتی شهرستان میبد است که ثبت جهانی شده است . نقش زیلویی به صورت سفارشی  وبنا به در خواست مشتری تولید میگردد .

چینی سنتی میبد

فروشگاه اینترنتی دیجی می فروش چینی میبد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *